Stabskonsulent til Social Omsorg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til at videreformidle fyldestgørende information til politiske beslutningstagere?

Og har du stor arbejdskapacitet, et solidt overblik – og har du erfaring fra en politisk styret organisation? Så har vi jobbet til dig.

I stillingen som stabskonsulent kommer du til at understøtte det politiske arbejde i kommunen gennem sagsfremstillinger og skarpe analyser af komplicerede områder i Social

Omsorg.

Arbejdsopgaver

Dine opgaver vil være mangeartede og opgaveporteføljen bred. Du skal være god til at sætte dig ind i komplicerede områder. Derudover skal du kunne navigere i en stor organisation, hvor resultater skabes sammen med forskellige samarbejdspartnere og faggrupper.

Du er med din understøttelse af chefer og direktør og dine bidrag til vores politikere med til at skabe fundamentet for de gode, politiske beslutninger i kommunen - fra politik til ny praksis.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores direktør, stabschef, fagchefer samt ledere og kollegaer.

De opgaver, der kommer til at fylde mest i din dagligdag er:

  • Understøttelse og forankring af strategiske indsatser, herunder udarbejdelse af politikker i Social Omsorg
  • Udarbejdelse af sagsfremstillinger til udvalget for Social Omsorg, chefmøder og MED-møder.
  • Koordinering af sagsfremstillinger med kollegaer til Handicapråd og Seniorråd
  • Planlægning af ledermøder og temadage
  • Udarbejdelse af bl.a. dagsordener, oplæg, analyser og redegørelser. Et af de kommende store projekter er en brugertilfredshedsundersøgelse.

Din profil

Du har en relevant videregående uddannelse, for eksempel en samfundsfaglig kandidatuddannelse og minimum 3 års erfaring med politisk betjening, herunder sagsfremstillinger til det politiske niveau.

Det er afgørende for os, at du:

  • Skriver godt og kan gøre kompliceret stof let forståeligt for mange forskellige målgrupper.
  • Er systematisk, tænker rundt om problemstillingerne og naturligt følger opgaverne til dørs.
  • Har gode samarbejdsevner med helhed og sammenhæng i fokus. Det er vigtigt, at du kan tænke på tværs af funktionsområderne i Social Omsorg og i hele vores kommune.
  • Trives med stor alsidighed i opgaverne, tager medansvar for det gode arbejdsmiljø og bruger dine kompetencer, hvor behovet er.
  • Som kollega er positiv, proaktiv og har let til latter.

I Staben i Social Omsorg hjælper og støtter vi hinanden i en spændende, omskiftelig og travl hverdag. Derfor er det vigtigt, at du bidrager ind i fællesskabet med dine ideer og holdninger – også inden for emner uden for dit arbejdsområde.

Derfor skal du vælge os

Du får et alsidigt og udviklende job, hvor du får en central rolle i at understøtte det politiske og strategiske arbejde.

Du bliver en del af af Staben og kerneområdet Social Omsorg, hvor du får mange samarbejdsrelationer og kollegaer med mange forskellige funktioner, kompetencer og fagligheder.

Vi hjælper hinanden med alle typer opgaver, store og små, i et trygt og positivt samarbejde.

Den fleksibilitet, vi forventer i forhold til at få løftet opgaverne, får du igen i form af stor frihed til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen.

Omgangstonen hos os er uformel. Og selvom vi har travlt, er det vigtigt for os, at det er udviklende og sjovt at gå på arbejde. Vi vægter det sociale højt og vi tror på, at sammenhold, tillid og glæde er afgørende for at vi skaber resultater sammen og hver for sig

Udover tætte kollegaer i vores Stab vil du indgå i netværk med de øvrige dagsordenskonsulenter samt stabs- og udviklingskonsulenter i Hedensted Kommune.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.

Vi forventer, at du kan begynde hos os den 1. oktober 2023.

Arbejdsstedet er i Løsning, men du vil også have møder andre steder i kommunen, hvorfor du skal have kørekort og benytte egen bil.

Hvis du vil vide mere

Har du spørgsmål eller lyst til at besøge os i Staben, kan du kontakte Stabschef, Hanne Runge Graversen, på mail. Hanne.runge.graversen@hedensted.dk eller tlf.: 24 63 23 09.

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 21. august.

Første samtale afholdes den 25. august og anden samtale den 29. august om eftermiddagen.

Om os

Staben er en tværfaglig konsulentfunktion med engagerede, humørfyldte og fagligt kompetente kollegaer. Afdelingen støtter og udvikler Social Omsorg med intern og ekstern kommunikation, SOSU-elever, sygepleje studerende, IT, omsorgssystemer, velfærdsteknologi samt frivillighed og du skal samarbejde med dem alle sammen.

Derudover vil du møde mange andre dygtige, fagligt kompetente og engagerende ledere, ressource personer og kollegaer i dit daglige arbejde i Social Omsorg.

Social Omsorg dækker over borgerrettede tilbud inden for blandt andet sygepleje, sundhedsfremme, hjemmepleje, plejehjem og Voksenhandicap.

I Hedensted Kommune, arbejder vi med politiske sigte- og fokuspunkter.

Det vil være blandt dine fornemste opgaver at fremstille læseværdige redegørelser, hvor det synliggøres, hvordan hverdagstiltag i Social Omsorg understøtter netop disse politiske sigte- og fokuspunkter.

Læs mere om vores sigtepunkter i Hedensted Kommune, afrapportering på kommunalbestyrelsens strategi og fokuspunkter for Social Omsorg.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6cd3b880)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Huset - Staben/Social omsorg, Ny Skolegade, 8723 Løsning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=6cd3b880&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5885257

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet